fbpx

איך להיפטר מפעולות לא רווחיות בעסק?

בהמשך לפוסט הקודםאיך נפטרים מפעולות לא רווחיות בעסק בלי לפגוע בתוצאות?

יש סיפור בתלמוד שמציג גוי שמעוניין לעבור גיור ומבקש ללמוד את התורה על רגל אחת, כתגובה, שמאי הזקן נותן לו דחיפה קלה עם כלי למדידת אורך הבניין ואותו גוי נופל. מטרתו של שמאי הזקן הייתה להמחיש לגוי שכמו שבניין לא נבנה על רגל אחת, כך גם התורה לא מתבססת על מצווה אחת.

מה זה קשור לפוסט? קודם כל, קצת תורה 😉

מעבר לכך, לבסס את ההבנה שלא ניתן לשפר ולייעל את העסק שלכם בעזרת פוסט או שניים, מדובר על תהליך מורכב שרק בסופו זוכים לקטוף את הפירות.

אותן פירות באים לידי ביטוי כיותר זמן אישי חופשי, לבלות עם המשפחה, לבלות עם חברים, לצאת לחופשות ולעשות בעיקרון כל מה שרוצים – בלי לפגוע בעסק בשום צורה (יותר מזה, השאיפה היא גם להכפיל פי כמה וכמה את הפרודקטיביות הנוכחית).

מאיפה מתחילים?

כמו בהמון נושאים, מתחילים בשאלות כלפי עצמנו.

  • מהי אסטרטגיית העבודה בעסק שלי כיום?

אחרי שיש לי תשובה, עובר לשאלה הבאה:

  • האם האסטרטגיה הזו יעילה?

ואחרי שיש לי תשובה גם פה, ממשיך:

  • איך ממנפים את אותה אסטרטגיה ככה שאעבוד פחות ואשיג יותר?

אז כמו שהתחלתי ואמרתי – לא מלמדים את התורה על רגל אחת, לכן הפוסט הנוכחי יוקדש עבור השאלה הראשונה – מהי אסטרטגיית העבודה שלי כיום?

אחרי הרבה שיחות עם לקוחות שונים, One Man Show ועד בעלי חברות שתחתיהם עשרות ומאות עובדים, ברוב הפעמים כשאני שואל "איך מערך ה(לדוגמא מכירות) שלכם עובד?", אני מקבל תשובות בסגנון "נכנס לנו ליד, אנחנו מתקשרים אליו, מנסים למכור לו את השירות/מוצר שלנו ואם זה מצליח אז מתקדמים איתו".

ואני בכלל שומע את המנעול של תיבת פנדורה שנפתחה פה.

הטעות הקריטית ביותר שבעל עסק יכול לעשות זה לא להכיר את תהליכי העבודה מא' ועד ת', ברמת כל קליק שנעשה בעכבר. יכול להיות שאותו קליק שנעשה (או לא נעשה) יכול להשפיע משמעותית על יעילות העסק!

"נו אופק.. מה אתה מגזים?"

בתמונה למטה ניתן לראות במבט על דוגמאות לאסטרטגיות עבודה שבניתי עבור לקוחות, אומנם אני לא יועץ עסקי אלא מטמיע מערכות אוטומציה, אבל אין שום מצב להתקדם לשלב הביצוע לפני שמאפיינים את תהליכי העבודה הקיימים.

בסופו של דבר, המטרה של מערכות אוטומציה ו/או עובדים שכירים היא לקחת פעולות קיימות בעסק ולחזק אותן, לתת להן יותר עוצמה. לא תמיד זוכרים שזה עובד לטובה ולרעה אם שיטת העבודה פסולה מהיסוד, חיזוק ומינוף שלה דווקא יהווה יותר נזק מאשר תועלת, לפעמים כזה שאין דרך חזור ממנו.

לפני שרצים להטמיע מערכת אוטומציה בעסק או להעסיק עובדים – חשוב מאוד לבחון כל תהליך (כן כן, ברמת הקליק על העכבר) כדי לדעת האם זה יעיל לנו או לא.

אני מתחייב לכם שאין מציאות כזו שתיקחו את אסטרטגיית העבודה שלכם היום, תפרקו אותה לגורמים ולא תמצאו פינה שדורשת תיקון או שיפור.

ואם נקשר את הנושא לחוק פארטו שעליו דיברתי בפוסט הקודם, נבין שמה שאנחנו צריכים לדאוג לו בסופו של דבר הוא שאחרי שמאפיינים את התהליכים בעסק מא' ועד ת', מבינים איזה תהליכים לא יעילים ומגיעים ל"גמר עבודה" מושלם – נשאר לנו למנף כמה שיותר מאותם תהליכים, בין אם ע"י מערכות אוטומציה או עובדים. איך מבינים האם התהליכים יעילים לנו ואיך בפועל עובד המינוף? תמשיכו לפוסט הבא 👉

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן