fbpx

מה זה צ'אט בוט והאם העסק שלך צריך אחד?

צ'אט בוט כנציג שירות לקוחות

בשנה האחרונה נהיו צ'אט בוטים הטרנד החדש בקרב עסקים בדיגיטל. חנויות איקומרס, פלטפורמות שירותים ודפי פייסבוק ממהרים להוסיף בוט לעסק שלהם, בעוד שמפתחי אוטומציה ממהרים להוסיף את המוצר הזה לסל המוצרים שלהם. אז על מה כל ההתלהבות?! 

צ'אט בוט זה כלי שיווק שמטרתו לדמות שיחה של נציג שירות לקוחות עם הלקוח שלכם. בדיוק כמו נציג אנושי הבוט יכול לתת ללקוחות מידע על העסק, תשובות לשאלות, לתאם שיחות ואף למכור מוצר(ים). מה שמייחד את הבוט לעומת כלי שיווק אחרים זו ההתייחסות האישית שניתנת והאפשרות להוביל את השיחה מנקודה לנקודה באופן דינאמי בהתאם לצרכי הלקוח.

צ'אט בוט כנציג מכירות

במידה ואתם מתכננים את הבוט בצורה חכמה, שום דבר לא מונע ממנו לשמש גם כנציג מכירות בעסק. הבוט יכול להפנות גולשים למוצרים באתר ולעמודי נחיתה בהתאם לצרכי הלקוח, מה שעוזר לכם למכור יותר ולעורר אינטרקציה עם הלקוח.

אנחנו בעידן של כאן ועכשיו. אם גולש שואל שאלה, הוא רוצה תשובה במידיי, לא לשלוח מייל ולחכות שני ימי עסקים. כל דילאי יכול לגרום לו להמשיך הלאה ולשכוח מאיתנו, מספיקה המחשבה "האם בא לי בכלל לשלוח מייל עכשיו?".

כמובן שאין דבר כזה מעקב מסודר אחרי גולשים שרצו לשלוח מייל ולא שלחו בסוף, לעומת זאת, כל אינטרקציה של גולש עם הבוט ניתנת למעקב ובמידת הצורך ניתן לקחת את העניינים לידיים ולהמשיך את השיחה בעצמנו, אחרי שהבוט שאב מידע מהלקוח.

חווית לקוח שמנצחת את האלגוריתם

מטרה נוספת וחשובה של הבוט היא לנצח את האלגוריתמים של פייסבוק וגוגל. למה הכוונה? כיום אותם אלגוריתמים עובדים בצורה כזו שבמידה והגולשים ישהו הרבה זמן בדף/אתר שלנו – נתקדם אורגנית בצורה יותר טובה. בעזרת הבוט אנחנו יוצרים אינטרקציה ממושכת עם הלקוח ומגבירים את זמן השהייה ובכך משפרים את התנועה האורגנית שלנו, בנוסף לחווית לקוח נוחה ומהנה.

למי כדאי להטמיע צ'אט בוט בעסק?

היום ב-2020 כאשר לכל עסק יש ארגז מלא בכלים דיגיטליים שמגבירים תחרות – חובה על כל מי שרוצה נוכחות רצינית בדיגיטל להוסיף צ'אט בוט לעסק. בסופו של דבר הכלי הזה נועד לייצר עבורנו סדר וניהול זמן נכון, אפשר לומר שזה בעיקר מתאים למי שרוצה לשלב עוזר/ת אישי/ת אך לא מעוניין לשלם משכורת מפוצצת כל חודש. כמובן שהבוט צריך להיות מותאם במיוחד לכל עסק ואין אחד שדומה לקודמו.
דילוג לתוכן